Khamis, 26 Februari 2009

MCP

Akhirnya tamat juga pengambaran di Gunung rapat.Penat wa cakap sama lu.Angkat kamera,tripot,cabel.yang paling berat benda denda untuk mcp.

So apa itu mcp?.Pada mula nya aku pun tak tahu.Tapi aku keraskan kepala tebalkan muka, aku pergi la tanya apa benda nya mcp.So mcp tu membawa maksud Multi Cabel Production.Tu yang Supervisor aku cakap la.Tak tau la betul ke tak.So time shooting baru baru ni kami bertiga (aku , sopi , zul)berpeluang join mcp.Pengambaran di adakan di SMK Gunung rapat, ipoh perak.Tak jauh mana pun dari bandar ipoh.pengamabaran berlangsung selama 3 hari.Tapi tak tidur sana.Pada hari tersebut kami terpaksa membuat 2 rakaman untuk sekolah mereka. Satu pasal E-video conference antara SMK Gunung rapat dan sekolah kat Australia. Jauh tu Australia.Yelahkan SMK Gunung Rapat ni cluster school.Tu hari first.Hari second kami berpindah barang ke kelas.Tapi hari tu setting and setup barang je.Hari ketiga baru e-classroom between SMK Gunung Rapat dan Sekolah kat Australia.

Sebenarnya mcp ni seronok.Yelah banyak kite leh belajar.Antaranya

-Cara nak guna camera dengan sempurna.
-berlajar dengar arahan.
-dapat tengok orang pasang cabel (yelah tak tau nak pasang camne.)
-tolong angkat barang.
-dapat belajar cara nak guna swicther.
-dapat ushar awek sekolah (hahahaha).
-Kene perli,dipermainkan macam budak bodoh.
-dapat makan free.

Benda-benda ni semua mana kita leh belajar kat KOLEJ.Kolej tak akan pernah ada barang-barang tu.
Setakat handycam.Boleh la.Aku rasa bertuah kerana dapat berpeluang berlajar,menguna,kenali,dan juga merasa.Walaupun aku tak berpeluang untuk jaga swicther (zul yang dapat guna, aku dapat pegang camera video and still je) tapi seronok belajar mengunakannya.Nanti kalo nak cari kerja senang.


"SITUASI HAYALAN"
Bos:Kamu tahu Mcp
Aku:saya boleh guna dan pernah guna tapi saya nak tambah lagi ilmu penggunaan nya
Bos:Kat mana kamu belajar mcp?khusus?
Aku:Tak tuan.Saya belajar semasa saya sedang praktikal lagi tuan.Dah lama dah



bertuah kalau boleh jadi macam tu.Hehe

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...